توانا
خانه / بادام زمینی / بهترین نوع بادام زمینی و فندق درشت و خوش طعم در بازار

بهترین نوع بادام زمینی و فندق درشت و خوش طعم در بازار

بادام زمینی و فندق و بادام درختی با پوست سبز از مهم ترین تنقلات و دانه های روغنی هستند که از لحاظ غذایی بسیار غنی می باشند و بهترین نوع بادام زمینی و فندق توسط شرکت های عرضه کننده این محصول در حجم های عمده و خرد در بازار سراسر کشور عرضه می شود.
کیفیت این دانه های روغنی بسیار مهم است و نمونه های مرغوب آن از لحاظ ظاهری درشت بوده و بسیار خوش طعم هستند که علاوه بر داخل کشور، حجم زیادی از این نمونه های مرغوب در خارج از کشور نیز عرضه می شود.بهترین نوع بادام زمینی و فندق درشت و خوش طعم در بازار

سلامت استخوان و مفاصل با مصرف فندق خام

سلامت استخوان و مفاصل با مصرف فندق خامفندق یک دانه روغنی بسیار مفید است که حجم زیادی از املاح معدنی را در خود دارد و مصرف چند عدد فندق در روز نیاز بدن انسان به بسیاری از ویتامین ها را تامین می کند.
طعم لذیذ فندق باعث شده است که در تهیه بسیاری لز خوراکی های خوش طعم مانند انواع شکلات ها از آن استفاده کنند. کشورهای زیادی مانند آمریکا، ترکیه و چین از تامین کننده های این دانه روغنی در جهان هستند.
فندق هم به صورت خام و هم به صورت بوداده مصرف می شود که نمونه خام آن از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.
مصرف فندق خام به دلیل وجود انواع ویتامین ها و املاح معدنی بسیار مفید است و باعث درمان بسیاری از بیماری ها می شود. از جمله خواص فندق می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فندق حاوی حجم زیادی از مواد معدنی منگنز و کلسیم است که باعث رشد و استحکام استخوان ها می شود، به همین دلیل مصرف آن برای بانوانی که در دوران یائسگی یا قبل از آن قرار دارند بسیار مفید است و باعث پیشگیری بسیاری از بیماری های استخوانی و درد مفاصل می شود.
خوردن فندق خام برای کودکان و نوجوانان نیز که در سنین رشد هستند و بدن آنها به مقدار زیادی کلسیم و سایر املاح معدنی برای رشد احتیاج دارد بسیار مفید است و می تواند یک میان وعده و تغذیه بسیار سالم برای کودکان باشد.
کسانی که در اثر بیماری خاص و یا حادثه ای دچار ضعف عضلات و یا مشکلی در استخوان ها و مفاصل خود شده اند، مصرف روزانه و منظم فندق برای آنها بهترین پیشنهاد است و باید در برنامه غذایی خود داشته باشند.
مقدار ویتامین ای و فولات موجود در این دانه روغنی باعث تقویت عضلات می شود و برای کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند مصرف این دانه روغنی حتما پیشنهاد می شود.

درمان استرس و افسردگی با خوردن روزانه فندق

یکی از عواملی که باعث ایجاد استرس و افسردگی در افراد می شود، تغذیه نامناسب و کمبود انواع ویتامین هاست.
کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین ای و آ در افراد مختلف به ویژه بانوان باعث افسردگی های شدید می شود و در هنگام مراجعه به پزشک اولین موردی که تجویز می شود انواع ویتامین هاست تا فرد بتواند در مدت زمان کمی ویتامین های موردنیاز خود را تامین کند.
به غیر از داروهایی که مصرف شیمیایی دارند، دانه ها و میوه های موجود در طبیعت منبع غنی انواع ویتامین ها هستند که بدن را در برابر بیماری هایی مانند استرس و افسردگی حفظ می کنند.
یکی از این دانه های مغذی در طبیعت، فندق است. خوردن روزانه فندق باعث تامین بسیاری از ویتامین های موردنیاز بدن از جمله ویتامین ای می شود که در این دانه روغنی به مقدار زیاد موجود است.
بسیاری از کارشناسان تغذیه این دانه مغذی را برای کاهش اضطراب توصیه می کنند چون ویتامین ای موجود در آن نوعی آنتی اکسیدان است که برای درمان استرس و اضطراب بسیار مفید است و کمبود ویتامین ای در بسیاری از افراد باعث ایجاد افسردگی می شود.
ویتامین های آ، ای و ث موجود در فندق از پیری زودرس جلوگیری می کنند چون جزء آنتی اکسیدان های بسیار قوی محسوب می شوند و از چین و چروک روی پوست پیشگیری کرده و حتی مصرف منظم فندق باعث درمان چروک های پوستی نیز می شود.

فندق منبع غنی مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری

فندق منبع غنی مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداریتغذیه مناسب در دوران بارداری نقش بسیار مهمی در سلامت مادر و جنین دارد و حتی بعد از زایمان نیز باعث تامین مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن مادر می باشد.

از ویتامین های ضروری برای مادر در دوران بارداری می توان به ویتامین های ای، ب6، ث و اسید فولیک اشاره کرد که بسیار ضروری است و حتی کمبود هرکدام از آنها برای مادر و جنین بسیار خطرناک است.
فندق منبع غنی از ویتامین هایی مانند: تیامین، نیاسین، اسیدفولیک، ویتامین ث، ب6، ای و بسیاری از ویتامین های ضروری دیگر است که برای تنظیم برنامه غذایی در دوران بارداری بسیار مفید است.
اسید فولیک یک ویتامین بسیار مفید برای زنان باردار در ماه های اول بارداری است که توسط پزشک تغذیه به مادران باردار اطلاع داده می شود و باعث تقویت سیستم عصبی مادر و نوزاد می شود. جایگزین کردن فندق در برنامه غذایی تا حد زیادی می تواند نیاز بدن به این ماده معدنی را تامین کند.
ویتامین ب6 یکی از ویتامین های موردنیاز در دوران بارداری است که باعث کاهش حالت تهوع شده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و همچنین غلظت آن در خون جنین بیشتر از خون مادر است که مقدار قابل توجهی با مصرف روزانه فندق تامین می شود.
ویتامین ای یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و کمبود آن در دوران بارداری بسیار خطرناک است و باعث عواملی مانند کم خونی و احتمال خطر بیماری های قلبی می شود. استفاده از خوراکی هایی مانند فندق که منبع خوبی از ویتامین ای هستند، نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی، مس، آهن و بسیاری از املاح دیگر نیز در فندق وجود دارند که باعث سلامت استخوان ها و دندان های کودک و مادر می شوند و به رشد بهتر جنین، انتقال بهتر اکسیژن و سلامت پوست آنها کمک می کند.

مصرف فندق باعث افزایش متابولیسم بدن

یکی از مشکلات بزرگ مردم در دنیای امروز افزایش وزن است که دلیل اصلی ان تغذیه نامناسب و عادت های غلط در برنامه غذایی است و تعداد زیادی از مردم به دنبال روش ها و خوراکی هایی هستند که بتوانند آنها را بکار ببرند و وزن خود را کاهش دهند.
دانه های روغنی نقش بسیار زیادی در برنامه های غذایی کاهش وزن دارند و درعین حال که ویتامین ها و مواد موردنیاز بدن را تامین می کنند از پرخوری و اشتهای زیاد نیز پیشگیری می کنند.
فیبر بالایی که در فندق وجود دارد باعث می شود که فرد برای مدت زمان طولان احساس سیری کند و در نتیجه جلوی افزایش اشتها را گرفته که موجب کاهش وزن می شود.
بسیاری از افراد در برنامه غذایی که برای کاهش وزن دارند، استفاده از دانه های روغنی از جمله فندق باعث می شود که ویتامین ها و املاحی که از طریق مواد غذایی به بدن می رسید، با مصرف این دانه ها در بدن تامین شود.
در فندق مقدار زیادی چربی های سالم وجود دارد، به عنوان مثال در هر یک فندق 10 کالری انرژی وجود دارد که مصرف ان باعث می شود کلسترول های بد خون کاهش یافته و کلسترول های خوب و سالم جایگزین آن شوند.
مصرف روزانه فندق و افزایش متابولیسم در بدن، به صورت طبیعی باعث کاهش وزن می شود چون می توان آن را جایگزین بسیاری از خوراکی های غیر مفید و پرکالری کرد که افراد آن را دربرنامه غذایی خود دارند و ضمن تامین مواد موردنیاز بدن، از اشتهای کاذب نیز جلوگیری می کند.
داشتن میان وعده سالم در برنامه غذایی باعث جلوگیری از پرخوری می شود و افراد در وعده های غذایی مانند شام حجم زیادی از غذا را در یک زمان نمی خورند که نتیجه آن هم افزایش وزن و بیماری های قلبی و عروقی است.
ویتامین ای موجود در فندق که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و باعث پیشگیری از انواع سرطان ها می شود.

بادام زمینی مفید برای کلسترول

بادام زمینی مفید برای کلسترولبادام زمینی و بادام درختی با پوست سنگی یکی از انواع دانه های مفید است و مصرف ان در برنامه غذایی توسط بسیاری از کارشناسان تغذیه پیشنهاد می شود چون با تحقیقاتی که توسط کارشناسان تغذیه انجام شده است، مصرف این دانه روغنی در افراد باعث می شود که درصد بالایی از بیماری های قلبی و عروقی در افراد کاهش پیدا کند.
بادام زمینی و کره ی آن یک منبع بسیار عالی از پروتئین هستند و در برنامه غذایی بیشتر ورزشکاران کره بادام زمینی یکی از خوراکی های ضروری است که حتما باید مصرف شود.
بسیاری از املاح معدنی و ویتامین هایی که به سختی برای بدن تامین می شوند مانند: اسیدفولیک، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و ویتامین ای را می توان با قراردادن بادام زمینی در برنامه غذایی خود آنها را تامین کرد.
افرادی که دارای چربی خون و کلسترول بالا هستند در برنامه غذایی آنها توصیه می شود که مصرف چربی را متعادل و کم کنند، که این به معنی این نیست که اصلا مصرف چربی نداشته باشند بلکه باید به جای استفاده از چربی های مضر، چربی های سالم را در برنامه غذایی خود داشته باشند.
بادام زمینی از دانه های روغنی است که نزدیک به 85 درصد چربی آن از نوع سالم و خوب است. چربی های سالم جایگزین چربی های مضر و غیر سالم در خون می شوند و با گذشت زمان کلسترول خون را کاهش می دهند.
به همین دلیل بادام زمینی مناسب کلسترول بالای خون است و کسانی که مشکل افزایش کلسترول دارند، می توانند با مشورت پزشک آن را در برنامه غذایی خود داشته باشند.
چربی موجود در بادام زمینی از نوع چربی غیراشباع است و چربی هایی که برای بدن مضر هستند و باعث افزایش کلسترول می شوند، چربی های اشباع و ترانس هستند که هیچکدام از آنها در بادام زمینی وجود ندارد.

بادام زمینی و جذب پروتئین بهترین میان وعده

مصرف بادام زمینی به عنوان یکی از دانه های روغنی بسیار مفید و مغذی، روز به روز در حال افزایش است و دلیل اصلی آن هم مغذی بودن این دانه روغنی است.
یکی از مشکلات اصلی دنیای امروز، وزن متعادل و سلامتی است و افراد زیادی سعی می کنند که مواد طبیعی و مفید را جایگزین غذاها و مواد پرکالری و مضر کنند.
دانه های روغنی از جمله بادام زمینی از خوراکی هایی هستند که با وجود چربی و سایر مواد معدنی موجود در آن باعث افزایش وزن نمی شوند و قراردادن منظم آن در برنامه غذایی باعث کاهش وزن و حفظ وزن موردنظر می شود.
یکی از املاح معدنی موجود در بادام زمینی بعد از کالری بالایی که دارد، حجم پروتئین است. در هر 100 گرم بادام زمینی حدود 25 گرم پروتئین وجود دارد که یک مقدار بسیار بالا و قابل ملاحظه است.
به همین دلیل بادام زمینی بهترین میان وعده برای ورزشکاران به حساب می آید و چیزی که در مورد این دانه روغنی بسیار جالب است، مصرف این دانه روغنی برای ورزشکاران است که هم برای کسانی که عضله سازی می کنند و هم کسانی که می خواهند وزن کم کنند مفید است و در هر دو حالت هم نتیجه مطلوب می دهد.
میزان چربی، فیبر و پروتئین در بادام زمینی بالا است در حالی که گلوکز و کربوهیدرات آن بسیار پایین است و مصرف آن بعد از وعده غذایی باعث می شود که کربوهیدرات ها به خون وارد نشوند. مصرف ان برای افراد دیابتی نیز  مفید است.
بادام زمینی در انواع مختلفی مانند بوداده و به صورت طبیعی و داخل پوسته در بازار موجود است که نمونه های طبیعی و خام آن از املاح و ویتامین های بالاتری برخوردار هستند.

ویژگی های بادام زمینی درشت و تازه

ویژگی های بادام زمینی درشت و تازهتنوع بادام زمینی معمولا در اندازه ظاهری آن است و نمونه های درشت و ریز در بازار وجود دارد که بادام زمینی درشت از نوع مرغوب و مجلسی به شمار می آیند و طرفداران بسیار زیادی در کل جهان دارند.
بادام زمینی درشت به دلیل نوع گونه ای است که درخت آن دارد و بعضی از گونه های این دانه روغنی ریز هستند که به عنوان تنقلات کمتر استفاده می شوند و سعی می کنند برای تهیه فرآورده های آن استفاده شود.
بادام  زمینی هایی که در بازار عرضه می شوند علاوه بر ظاهری که دارند باید تازه باشند، چون طعم بادام زمینی تازه بسیار لذیذ تر از نمونه های قدیمی تر است که تولید همان سال نیستند.
به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند که نمونه های خام آن را که هنوز در پوسته قرار دارند را خریداری کنند که البته آن هم دلیلی بر تازگی بادام زمینی نمی باشد.
بادام زمینی یکی از دانه های روغنی پرطرفدار در بازار است که در انواع مختلف خام و بوداده، به صورت تنقلات مصرف دارد و فرآورده های آن مثل روغن و کره بادام زمینی نیز مصرف بسیار بالایی در بین افراد مختلف دارد.
بادام زمینی در محیط هایی که رطوبت بالا و هوایی معتدل دارند به راحتی رشد می کنند و شهرهای شمالی و جنوبی کشور که دمای رطوبت در آنها بالاست، بهترین مکان برای پرورش میوه بادام زمینی است.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
هادی توانا
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09118435216
پست الکترونیکی: haditavana1982@gmail.com

مطلب پیشنهادی

تجربه خريد ارزان بادام زمینی و فندق درجه یک ایرانی در کشور

خريد ارزان بادام زمینی و فندق در نهایت درجه کیفیت از این نمایندگی میسر می باشد.بادام زمینی و فندق این مرکز فروش یکی از معروف ترین و درجه یک ترین محصولات تولیدی

پاسخی بگذارید