توانا
خانه / بادام زمینی و فندوق / لیست قيمت فوق العاده استثتایی بادام زمینی و فندق در بازار تهران

لیست قيمت فوق العاده استثتایی بادام زمینی و فندق در بازار تهران

بادام زمینی و فندق جزو محصولاتی هستند که امروزه بسیاری از پزشکان و متخصصان طب سنتی آن ها را جایگزین دارو های شیمیایی کرده اند، زیرا علاوه بر طعم بی نظیری که دارند دارای انواع کاربرد و خواص، در درمان بیماری های مختلف می باشند. قيمت بادام زمینی و فندق موجود در بازار بسته به کیفیت آن متفاوت است.

لیست قيمت فوق العاده استثتایی بادام زمینی و فندق در بازار تهران

بادام زمینی خام گزینه مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی

بادام زمینی خام گزینه مناسب برای افراد مبتلا به آلرژیامروزه با توجه به تحقیقاتی که بر روی مواد غذایی انجام شده است، دانشمندان دریافته اند که یکی از مواد خوراکی آلرژن در میان بسیاری از افراد، بادام زمینی می باشد.

عده ای از پزشکان معتقدند که این محصول در صورت بروز حساسیت نباید مصرف شود، ولی برخی دیگر بر این اعتقادند که مصرف این محصول هرگز نباید قطع شود بلکه باید به طور تدریجی و کم کم مصرف آن را افزایش داد.

شاید برایتان سوال باشد که از کجا باید بفهمیم که به این ماده حساس هستیم و یا چه افرادی بیش تر در معرض ابتلا به آلرژی هستند؟

حساسیت یا آلرژی، به مجموعه علایمی گفته می شود که در اثر خوردن برخی مواد غذایی و با تحریک هیستامین، بروز می کنند.

از جمله این علایم می توان به سرخی و خارش پوست، کهیر، جوش، ریزش اشک، قرمزی و التهاب چشم، آبریزش بینی، تورم صورت، تنگی نفس، اسهال و استفراغ اشاره کرد.

در واقع این علایم می توانند از طیف خفیف تا شدید را شامل شوند و در برخی افراد و یا نوزادان منجر به تشنج و یا شوک آنافیلاکسی گردد.

نوزادان، افرادی که تست آلرژی آنها مثبت است، اشخاصی که دارای سابقه ی خانوادگی مثبت هستند و یا بدن آن ها نسبت به ماده دیگری مانند بادمجان، تخم مرغ و… حساس است، بیش تر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

پس در صورتی که جزو یکی از گروه های بالا بودید و یا شاهد بروز علایم حساسیت در بدنتان بعد از مصرف این محصول گشتید می توانید یقین پیدا کنید که بادام زمینی برای شما آلرژن به حساب می آید.

این حساسیت حدودا از سن یک سالگی قادر به تشخیص است؛ پس قبل از این زمان، جهت دادن کره بادام زمینی به کودکتان در ابتدا با پزشک مربوطه مشورت نمایید.

اما راه درمان چیست؟

برخی از پزشکان در صورت بروز این حساسیت شخص را مجاب می کنند که دیگر آن را مصرف نکند و در پی درمان علایم به وجود آمده باشد، اما عده ای دیگر معتقدند که باید با همین ماده ی آلرژن بیماری خود را درمان نماید.

یک خاصیت باور نکردنی بادام زمینی خام، این است که با مصرف تدریجی آن در افراد مبتلا به آلرژی، بدن آن ها نسبت به این ماده حساسیت زا مقاوم شده و تا حدودی علایم حساسیت در آن ها رفع می گردد.

این محصول به دو صورت خام و بوداده به مصرف می رسد که تحقیقات نشان داده است انواع بوداده آن به علت وجود افزودنی های متفاوت و دمای بالایی که در پخت آن ها استفاده می شود، منجر به خشک شدن شدید محصول بروز حساسیت بیش تری در میان افراد می گردد؛ به همین علت مصرف آن را به صورت خام توصیه می کنند.

بادام زمینی و یک دنیا خاصیت باورنکردنی آن

هر قدر علم بیش تر از اسرار طبیعت پرده برداشت، توجه انسان به طبیعت و مواد موجود در آن افزایش یافت.

اولین چیزی که انسان از زمانی که پا به عرصه وجود گذاشت، برای به دست آوردن آن تلاش کرد، مواد غذایی و خوراکی ها بودند.

یکی از مفیدترین و پرخاصیت ترین موادی که خصوصا در عصر جدید شاهد تبلغات زیادی برای آگاه شدن افراد نسبت به آن هستیم، بادام زمینی است که بسیاری از پزشکان و کارشناسان تغذیه، به عنوان یک میان وعده برای همه افراد آن را تجویز می کنند.

در این مطلب به طور خلاصه، به تعدادی از خواص، املاح و کاربرد های این محصول اشاره می کنیم پس اگر خواهان آن هستید که بدانید بادام زمینی چه فوایدی دارد با ما همراه باشید و تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

* مطالب ذکر شده در این جا صرفا جهت بالا بردن آگاهی افراد است و جنبه پزشکی ندارد؛ به همین علت برای چگونگی مصرف و مقدار آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بادام زمینی دارای مغز کوچکی است که یک دنیا خاصیت را در خود جای داده است؛ از جمله این خواص معجزه انگیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) ویتامین A، رتینول، رتینال و یا رتینوئیک اسید: از جمله ویتامین های محلول در چربی است که دارای خواص بی نظیری بر بدن می باشد؛ از میان آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: افزایش سرعت بهبود زخم، محافظت از غشای مخاطی تنفسی و ادراری، درمان التهاب روده، افزایش عملکرد بینایی، افزایش رشد بدن، افزایش میزان باروری و تقویت قوای جنسی، کاهش خشکی پوست، کاهش ابتلا به شب کوری، کاهش سرطان، تقویت سیستم ایمنی، افزایش استحکام استخوان

2) ویتامین B: این ویتامین محلول در آب است و جزو املاح ضروری برای بدن است دارای دسته ای از خواص است که شامل این موارد می باشد: کاهش قند خون، درمان بری بری، جلوگیری از میگرن، افزایش رشد مو، افزایش سلامت پوست، درمان اختلالات پوستی، افزایش آرامش ذهن، کاهش احتمال بروز اختلالات پلاگر، کاهش آلزایمر، افزایش رشد سلول های بدن، متعادل سازی هورمون های بدن، کاهش بیماری های قلبی، کاهش افسردگی، افزایش خونسازی

3) ویتامین C: محلول در آب است و در درمان چاقی مفرط و تقویت سیستم ایمنی موثر است؛ همچنین باعث کاهش ابتلا به سرطان و بهبود اختلالات پوستی و کاهش پیری زودرس می شود.

4) ویتامین D: محلول در چربی است و در اعمال حیاتی بدن نقش موثری دارد؛ در جریان خون به نوعی هورمون تبدیل می شود که باعث افزایش جذب کلسیم و فسفر می گردد و از پوکی استخوان پیشگیری می کند، همچنین احتمال سرطان پوست را به شدت کم می کند.

5) ویتامین E: در سلامت پوست و مو تاثیرگذار است و منجر به کاهش احتمال ابتلا به سرطان، زوال عقل و درمان اگزما و آکنه ی پوست می گردد؛ همچنین باعث تنظیم و تعدیل کلسترول می گردد.

6) چربی و کلسترول: در هر صد گرم بادام زمینی، مقدار 49 گرم چربی مفید یافت می شود و فاقد کلسترول است؛ در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند و منجر به کاهش وزن و چربی سوزی می گردد.

7) کربوهیدرات و قند: مقدار 16 گرم کربوهیدرات در بادام زمینی وجود دارد که برای سوخت و ساز سلول ها و تامین حرارت بدن لازم است.

8) پروتئین: 26 گرم پروتئین در این محصول موجود است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن گشته و نیاز های متابولیک بدن را به خوبی رفع می نماید.

9) پتاسیم: در مقدار ذکر شده برای بادام زمینی، 705 میلی گرم پتاسیم موجود است که جزو بیشترین املاح موجود در این ماده می باشد و باعث منظم نمودن فعالیت داخل سلولی می شود و میزان فشار خون را کم می کند و عروق را گشاد می سازد در نتیجه ریسک سکته مغزی و افزایش فشار داخل کره چشم را کم می کند.

10) منیزیم: یکی از املاح ضروری برای بدن است که به وفور در این محصول یافت می شود.

11) کلسیم: منجر به افزایش استحکام استخوان می گردد و تبادلات عصبی را سرعت می بخشد.

12) آهن: از بروز کم خونی و علایم آن پیشگیری می کند.

13) اسید فولیک: فولات در سلامت مادر و جنین در دوران بارداری ضروری است.

14) آنتی اکسیدان: از سلامت بدن حفاظت کرده و منجر به کاهش بروز سرطان می گردد.

15) منگنز: یکی از املاح کمیاب و ضروری بدن است که در تولید انرژی، کاهش ضعف عضله، کاهش ساییدگی مفاصل، بهبود فعالیت غده تیروئید و تنظیم سیستم گوارش موثر عمل می کند.

16) کالری: میزان کالری موجود در صد گرم این مغز میوه، حدود 567 واحد می باشد و این مقدار بسیار قابل توجهی است که برای ورزشکاران و کودکان که تحرک زیادی دارند بسیار مناسب می باشد و موجب تامین سوخت و ساز مناسب بدن آن ها می گردد.

17) سدیم: 18 میلی گرم سدیم به ازای صد گرم در این میوه موجود است که منجر به افزایش بازجذب آب توسط کلیه می گردد و بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن را تقویت می بخشد.

و بسیاری دیگر از فواید را برای این محصول می توان ذکر کرد؛ اما هر ماده غذایی بسته به وضعیت ژنتیک بدن هر فردی می تواند دارای مضراتی هم باشد که بادام زمینی هم از این قاعده مستثنی نیست؛ بادام زمینی منجر به ایجاد حساسیت و علایم آلرژی در برخی افراد می گردد، پس به هنگام مصرف آن مراقب بروز این علایم باشید.

معجزه ویتامین دی و ای بادام زمینی برای پوست

معجزه ویتامین دی و ای بادام زمینی برای پوستبادام زمینی فواید بسیار زیادی برای سلامتی هر فردی دارد.

یکی از کاربرد های بادام زمینی برای پوست و تامین سلامت و شادابی آن است؛ این خاصیت تا حد زیادی به وجود ویتامین های دی و ای بر می گردد.

از خواص این ویتامین ها برای پوست می توان به کاهش اگزما، آکنه، تورم صورت، پسوریازیس، چین و چروک، رفع سیاهی و گودی دور چشم، رفع تاول های پوستی، کاهش ابتلا به سرطان پوست و کاهش آفتاب سوختگی اشاره کرد.

این دو گروه از ویتامین ها در جوان سازی پوست و تامین رطوبت، شادابی و روشن کنندگی نقش بسزایی دارند.

بادام زمینی با داشتن این ویتامین ها توانسته اند نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست را به سمت خود جلب کند.

بادام زمینی بهترین جایگزین برای شیر

برخی از افراد به علت آلرژی، عدم تحمل لاکتوز، گیاه خواری، سندروم روده تحریک پذیر و یا دیگر مسائل، استفاده از شیر و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند که عواقب زیادی را برای آن ها در بر دارد.

تنها راهی که این افراد برای کاهش و جلوگیری از عوارض به وجود آمده می توانند برای خود اتخاذ کنند استفاده از دیگر مواد خوراکی برای تامین پروتئین و املاح بدن به جای شیر و لبنیات است.

بادام زمینی خام و یا شیر بادام زمینی که از این محصول به همراه آب تهیه می شود، بهترین جایگزین برای این افراد است.

بادام زمینی جایگزین شیر و لبنیات به حساب می آید چون دارای مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین D، کلسیم و فسفر است که همگی در گوشت یافت می شوند و این مغز با داشتن کلیه ی این املاح تنها ماده ای است که به طور کامل می تواند آن ها را تامین نماید.

آشنایی با خواص استثنایی و ارزش غذایی فندق

آشنایی با خواص استثنایی و ارزش غذایی فندقیکی دیگر از مواد خوراکی مفید و ضروری برای بدن، فندق می باشد که جزو پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین انواع آجیل است.

ارزش غذایی فندق به حدی زیاد است که نظر پزشکان و کارشناسان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

این ماده دارای مقادیر زیادی کالری، پروتئین، ویتامین، سدیم، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، کلسیم و آنتی اکسیدان است که در رفع بسیاری از بیماری ها به خوبی عمل می کند.

فندق در درمان کم خونی، بی اشتهایی و یا پرخوری عصبی، افزایش چربی خون و فشار خون، دیابت، چاقی مفرط، بیماری های التهابی، نقرس، روماتیسم، میگرن، و پوکی استخوان به خوبی عمل می کند و در سلامت و جوانسازی پوست و مو تاثیر بسزایی دارد و باعث تقویت عملکردشان می گردد.

این ریزدانه با دنیایی از خواص و فواید در طبیعت موجود است که به راحتی می توانید آن را تهیه کنید و سلامت بدن خود را تامین نمایید.

استفاده از فندق بوداده در تهیه دسرها بخاطر طعم آن

فندق به علت طعم و بوی خوبی که دارد، به صورت های مختلفی به مصرف می رسد که شایع ترین آن ها به صورت بوداده است.

بودادن فرآیندی است که با استفاده از حرارت بالا و استفاده از نمک و روغن، باعث ایجاد طعم و بوی بهتی در آجیل می شوند؛ اما این عمل باعث از بین رفتن مقادیر زیادی از املاح و آنتی اکسیدان های موجود در محصول می گردد.

فندق بوداده به علت بو و طعم خوبی که دارد در تهیه انواع کیک و دسر به کار می رود.

کیک ها و دسر های فندقی که با استفاده از فندق بوداده، شکلات و یا آرد فندق تهیه می شوند؛ به علت تنوعی که در طعم و رنگ دارند، صدرنشین فروش این دسته از محصولات گشته اند.

مصرف فندق و کاهش طبیعی کلسترول خون

مصرف فندق و کاهش طبیعی کلسترول خونفندق با داشتن خواصی که دارد بر تمامی ارگان های بدن تاثیر می گذارد.

شاید برایتان سوال باشد که مصرف فندق و کاهش کلسترول چه ارتباطی با هم دارند؟

فندق در ساختارش فاقد کلسترول و چربی های مضر است اما سرشار از HDL می باشد و از این طریق میزان LDL و کلسترول رسوب شده در خون را کم کند و ریسک تشکیل لخته و پلاک را در عروق خونی کم می کند و متعاقبا احتمال بروز بیماری و حملات قلبی و مغزی هم کاهش می یابد.

اگر به دنبال راهی برای سلامتی خود و خانواده تان هستید، از مصرف روزانه فندق و مشتقات آن غافل نشوید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
هادی توانا
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09118435216
پست الکترونیکی: haditavana1982@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید بادام زمینی و فندق تازه از نمايندگي با تخفیف ویژه

بادام زمینی و فندق به لطف طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری، یک غذای پر طرفدار در رژیم غذایی انسان ها محسوب می شود و جزو سالم ترین و مقوی ترین میان وعده ها می با

پاسخی بگذارید